První krůček k zero waste

26.03.2018

Abych jen tak neplácala a opravdu se pokusila vykročit na cestu k zero waste, sepíši si nyní pár kroků, které bych chtěla nekompromisně dodržovat. Až si budu jistá v kramflecích, budu postupně další body přidávat. A pokud se zde najde někdo, kdo také koketuje s myšlenkou snížit za sebou ekologickou stopu, třeba ho i něčím inspiruji, nebo se může přidat ke mně. Jedná se o pět jednoduchých věcí, které lze bezproblémově zařadit do každodenního života.

Zdroje všech obrázků jsou přímo prokliknutelné - to znamená, že když kliknete na obrázek, otevře se vám přesný odkaz, kde jsem co našla.


1. Budu si s sebou nosit pití v láhvi

S pitným režime docela bojuji. Nemívám příliš pocit žízně, a proto si na pití kolikrát delší dobu ani nevzpomenu. Vím, že je to naprosto špatně a je třeba zapracovat i na pravidelném pitném režimu. Když už mě ale pocit žízně dožene, často je to na místě, kde je pro mě nejjednodušší si koupit nějaké pití v PET láhvi. Mým prvním krokem tedy bude pořídit si nějakou hezkou láhev a dělat si pití zásadně s sebou do přenosné láhve. Osobně jsem si už vyhlídla jednu skleněnou, protože jsem se dočetla, že výhodou skleněných lahví je, že voda v nich nemění svou chuť a také je na sníženo na minimum riziko, že by láhev do pití vypouštěla nějaké škodlivé látky, jak tomu může být u lahví plastových.


2. Budu si s sebou nosit tašku na nákupy

Tak v tomto se nad sebou při nákupech rozčiluji dosti pravidelně, protože si prakticky nikdy nevzpomenu, že bych si měla dát nějakou tašku do kabelky, a pak si v obchodě nadávám, že jsem na to zapomněla. Většinou se pak tedy snažím nacpat nákup do kabelky a pobrat do ruk, ale když je toho už zkrátka moc, nezbývá mi nic jiného, než si tašku koupit. A přitom tak zbytečně. Stačilo by jen nosit s sebou nějakou praktickou tašku složenou v kabelce. Takže toto je moje druhé předsevzetí. Navíc třeba plátěné tašky se dají sehnat v nejrůznějších designech, takže se z praktické taky rázem stane i designový doplněk. :)



3. Nekupovat si kávu do kelímků

Tak toto naštěstí už skoro nedělám, ale ve výjimečných případech si ještě jednou za dlouhou dobu nějakou kávu do kelímku koupím, tak to bych ráda odbourala úplně. Doma mám jak termohrnek, tak i malou termosku, kterou není problém strčit s teplým nápojem do kabelky a vyrazit.


4. Pořídím si bambusový kartáček na zuby

Na internetu jsem našla hezké bambusové kartáčky, které jsou 100 % rozložitelné v přírodě. Navíc se dají koupit za naprosto běžnou cenu nějakého trošku lepšího kartáčku na zuby, takže nic, co by člověku zruinovalo peněženku. Jelikož je to hygienická pomůcka denní spotřeby, jeví se mi jako dobrý krok přejít na kartáček, který se po vyhození v přírodě rozloží.

5. Nalepím si na schránku: "Prosím, nevhazujte reklamní letáky"

S manželem jsme se teprve nedávno přestěhovali do nového bytu a teprve se rozkoukáváme, ale tuto (či podobnou) cedulku nám chci na schránku nalepit opravdu co nejdříve.

Tento krok je nejjednodušší a myslím si, že by jej mohla udělat velká většina lidí. V dnešní době, kdy se dají všechny letáky obchodů prohlédnout na internetu, mi přijdou papírové reklamní letáky jako opravdu naprosto zbytečně zneužitý papír a zbytečný odpad.

Při vyhledávání ilustračního obrázku jsem narazila na tento, který se mi tedy moc líbí. Je to vtipné a zároveň účelné. 


Toto je mých pět kroků, z kterých teď už neustoupím, a až je zcela přijmu za své, poohlídnu se po dalších tipech, jak zkusit omezit zbytečný odpad.

 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky